EDASTIM - program na podporu školní připravenosti

1) 

Program je zaměřený na podporu školní připravenosti a prevenci školní neúspěšnosti za spoluúčasti rodiče a je jednou z možností, jak minimalizovat nerovnoměrnosti ve vývoji dítěte před vstupem do základního vzdělávání.

Jedná se o 10 lekcí v období listopad až březen. Lekce budou probíhat dle rozpisu. Zaměříme se především na rozvoj grafomotoriky, řeči, sluchového vnímání, zrakového vnímání, prostorové a časové orientace a základních matematických představ, ale i emočních a volních procesů, sociálních dovedností.

KDYŽ MÁ DÍTĚ V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU ROZVINUTÁ VŠECHNA VNÍMÁNÍ A DÍLČÍ FUNKCE, MÁ DOBRÝ ZÁKLAD PRO ČTENÍ, PSANÍ, POČÍTÁNÍ A PRO ÚSPĚŠNÝ START ŠKOLNÍ DOCHÁZKY.

 

2)   O čem byly jednotlivé lekce?

 1.lekce:  - řečové dovednosti: seznámení, představování, říkanky 
              - grafomotorický cvik Dráhy (uvolnění paže, zápěstí, prstů)
              - správný úchop psacího náčiní
              - sluchové vnímání - první hláska S,L,P,M
              - matematické představy (hrací kostka, prsty)
2.lekce : - jemná motorika (cvičení prstů, motání klubíčka)
             - grafomotorika ( klubíčka, kruhy)
             - sluchové vnímání a matematické představy  (počet slabik ve slově)
             - pexeso pro uši
             - řeč ( podřazené a nadřazené pojmy - ovoce, jídlo, ...
3. lekce : - grafomotorika - spirály
             -  koordinace oko-ruka, jemná motorika - vázání stužky
             -  pravolevá orientace , odlišný obrázek v řadě
             -  jemná motorika + rozvoj řeči :  stříhání obrázků, řazení, hádanky, rýmy
4. lekce : - sluchové vnímání (první hláska)
              - pravolevá orientace
              - orientační grafický test školní zralosti
               (postava, shluk teček, nápodoba psacího písma)
              - matematické představy (kostka, počítadlo)
              - individuální pohovory s rodiči, seznámení s výsledky pedagogické diagnostiky
5. lekce : - rozvoj slovní zásoby Ptáci , sluchová diferenciace - první a poslední hláska
              - grafomotorika  - jednotažka Ptáček, uvolňovací cvik Pila
              - zraková diferenciace a hmatové vnímání ( Zajíc v pytli)
              - předmatematické představy a prostorová představivost - počet předmětů a teček, porovnávání délky hranolů -  pyramida
              - pravolevá orientace
6. lekce :  - grafomotorika - vlnky- pravolevý plynulý pohyb
               - sluchové vnímání - diferenciace  : poslední hláska, slova stejná a odlišná (kos- koš, duben - pupen, ...)
               - matematické představy - stavby z krychlí (počet, prostorová paměť)
7.lekce :  - grafomotorika - horní smyčka, pravolevý pohyb
              - sluchové vnímání (hláska ve slově)
              - řečové dovednosti - říkanka, písnička
              - předmatematické představy ( počet, orientace ve čtvercové síti (vlevo dole, vpravo nahoře)
              -  geometrické tvary
8. lekce : - grafomotorika - dolní smyčka, jednotažka - květináč
              - serialita - Povím Ti, mami + prac.list (auto, fazole, jahoda, chléb)
              -  prostorová orientace  a P/L orientace ve čtvercové síti podle předlohy (figurky)
              - velikonoční říkanky s pohybem
              - hrubá motorika ( skoky po jedné noze)
              - předmatematické představy ( tečky, prsty, číslice, počet zvířat)
9. lekce :  ZÁPIS NANEČISTO
              - slovní zásoba - jméno a příjmení, bydliště, říkanka + podpis na tabuli
              -  předmatematické představy (počty, tečky, číslice) - matematické divadélko
              -  prostorová orientace, výslovnost hlásek, jemná motorika (pohádka o princezně, navlékání korálků podle předlohy, skládačka)
              - všeobecný přehled ( rozdíly, popletené obrázky, řazení předmětů, ...)
10. lekce :  - grafomotorika: jednotažka - zajíček, psací cviky
                -  předmatematické představy - hrací kostka
                - Pohádka o koze Róze - poslechová četba s porozuměním
                - shody a rozdíly
                - hrubá motorika: házení a chytání míče
                - pravolevá orientace
... a zazvonil zvonec a  ...
 
Vážení a milí rodiče, vážené a milé kolegyně z MŠ, děkuji za účast, spolupráci a pomoc na lekcích kurzu EDASTIM. L.Šim.